יום שלישי, 8 במרץ 2011

13) Geylang, Katong ופארק East Coast Park

תקציר: שילוב בין רבעים אתניים בהם ניתן לראות בתים היסטוריים יפים, לבקר בשווקים וליהנות במזללות המגישות אוכל מקומי ובין פארק חופי יפה, בו אפשר פשוט לשוטט בין עצי הקוקוס לאורך הים, ליהנות מפעילויות וכמובן לאכול ארוחת 'סיפוד' טובה, מאלו שסינגפור ידועה בהן.

המקום הראשון בו נבקר היום הוא "הכפר המלאי" (Malay Village): שחזור של Kampong (כפר), המתיימר להיראות כמו הכפרים המלאיים המסורתיים שהתקיימו בסינגפור ובסביבותיה בימים עברו.

עם בוקר, נשים פעמינו אל תחנת הרכבת התחתית MRT-Paya Lebar. ביציאה מהתחנה פונים ימינה ל Eunos Road (הכביש צריך להיות משמאלכם) וכעבור כמה צעדים פונים שמאלה, ל Sims Avenue (לאחר שחציתם אותו). כעבור כמה דקות, לאחר שחלפתם על פני מגרש חניה פתוח, פונים ימינה לרחוב Engku Aman Rd ולאחר הליכה קצרה תראו את הכניסה ל"כפר" משמאלכם.

מלבד אוסף של בתים "מסורתיים", יש פה גם מוזיאון בו ניתן לראות סצנה של חתונה מלאית, כמו גם שחזור של פנים הבית (כלים יומיומיים, בגדים וכיו"ב...) והופעות מחול ופולקלור, מדי פעם בפעם ויש, כמובן, גם כמה מסעדות, מזללות וחנויות... איך לא ? קצת קיטשי, אבל נחמד בסך הכול, בעיקר אם אתם מתכוונים לטייל ב Geylang ו Katong בכל מקרה...

ה"כפר" פתוח כל יום בשעות 22 – 10 והכניסה חופשית (חוץ מהמוזיאון). למידע נוסף, ניתן לבקר באתר האינטרנט שלהם, למרות שהוא לא מרשים במיוחד...
.
.
יוצאים מצידו השני של "הכפר", פונים ימינה לרחוב Geylang Serai ומיד שמאלה, ל Changi Road, שם נמצא שוק Geylang Serai Market, אחד השווקים האותנטיים והפופולאריים ביותר בסינגפור, שחזר לא מזמן למשכנו ההיסטורי על פינת הרחובות Changi Road ו Geylang Serai, לאחר שהמתחם הישן פינה את מקומו למבנה חדש וגדול, הבנוי בסגנון של Kampong (כפר מלאי טיפוסי).

מעצם היותו השוק המשרת את הקהילה המלאית-מוסלמית, תוכלו למצוא כאן שפע של חנויות המוכרות תבלינים, כמו גם מלבושים ותכשיטים מסורתיים ומבחר של דוכני אוכל מעולים המגישים, בעיקר, אוכל אותנטי-מוסלמי (חלאל) מהמטבחים של דרום הודו, מלזיה ואינדונזיה...

ביציאה מהשוק פונים ימינה ובפינת הרחוב שמאלה, לרחוב Joo Chiat Road : אחד הרחובות ההיסטוריים של סינגפור, היורד מאזור Geylang Serai לעבר Katong, היכן שקהילת הפראנאקאן של סינגפור שגשגה בימים עברו... הרחוב משופע בבתי shophouse היסטוריים בהם התגוררו בני הקהילה האמידים וחלקים גדולים ממנו ומהרחובות הקטנים שסביבו הוכרזו כ"אזור שימור ושיחזור".

מומלץ לשוטט בנחת לאורך הרחוב, לראות את הבתים המעוטרים, להציץ לחנויות שהשתנו אך מעט במרוצת השנים ולטעום מאכלי רחוב במזללות האותנטיות... אם אתם כבר שם, כדאי מאוד גם לקפוץ לביקור ברחובות הסמוכים... פנו שמאלה ל Joo Chiat Lane (ליד מלון Hotel 81 Sakura) וכעבור כמה צעדים, על הפינה של Tembeling Road, תראו משמאלכם מקדש סיני ססגוני המוקדש לאלת הרחמים הסינית, Guan Yin. ביציאה מהמקדש פונים ימינה וממשיכים לפסוע במורד Tembeling עד לפינה של Koon Seng Road, שם פונים ימינה וחולפים על פני כמה בתים היסטוריים יפים. פונים שמאלה ל Joo Chiat Road וממשיכים לרדת לאורכו עד הפינה של Fowlie Road (ליד Joo Chiat מס' 406(, שם פונים ימינה והולכים כמה דקות לאורך הרחוב, פונים שמאלה לרחוב Ceylon Road ורואים, מצד ימין את Sri Senpaga Vinayagar Temple, אחד המקדשים ההינדיים היותר יפים (והפחות מתויירים) בסינגפור, אשר התחיל את דרכו לפני כמאה וחמישים שנים בתור סככה של קש קלוע והתפתח בתחילת המאה העשרים, עם צמיחתה של קהילת הטאמילים בני ציילון (סרי לנקה).

למרות האנונימיות היחסית שלו, נהנה המקדש מעושר דקורטיבי, הכולל פסלים מרשימים ושכיות חמדה אחרות ובפירוש כדאי לבקר בו. למידע נוסף, אפשר לבקר באתר האינטרנט שלהם

ביציאה מהמקדש פונים ימינה וממשיכים לרדת לאורכו של Ceylon Road. כעבור שתיים - שלוש דקות מגיעים לפינה של East Coast Road.

כאן, בסמוך למפגש הרחובות East Coast Road ו Joo Chiat שוכנת Katong ההיסטורית, שם התחילה את דרכה הקהילה של בני הפראנאקאן בסינגפור. פראנאקאן (Peranakan) הוא מושג בשפה המלאית שפירושו הוא "ילידי המקום", כאשר הכוונה היא לבני קבוצות זרות שנולדו במלאיה והתערבבו עם האוכלוסייה המקומית ובמיוחד לאותם סינים שהיגרו למושבות הבריטיות באזור לפני כמאתיים שנים, או יותר, התחתנו עם נשים מלאיות מקומיות ויצרו קבוצה אתנית חדשה, עם תרבות ייחודית ועשירה משלה, המשלבת אלמנטים סיניים ומלאים.
.
.
ממש על הפינה של Ceylon (על East Coast Road מס' 53) שוכנת מזללה קטנה, פשוטה ומאוד מוכרת, בשם Katong Laksa 328 המגישה את "המאכל המקומי" בהא הידיעה, הלא היא ה Laksa המקומית (Katong Laksa) שהפכה לאחד מסמליה של השכונה ההיסטורית... מרק הקארי העשיר מוגש עם אטריות אורז ביתיות ושרימפס, או דג ומהווה ארוחה בפני עצמה...

במרכז הקניות Roxy Square שמצדו השני של הרחוב נמצאת עוד מזללה פופולארית, בשם The Original Katong Spoon Laksa הטוענת, אף היא, לתואר הנכסף של "ה Laksa הטובה ביותר"... מעין וריאציה סינגפורית למאבקם הנצחי של אבו שוקרי (המקורי) ואבו שוקרי (החיקוי) מאבו גוש...

מ Ceylon פונים שמאלה, ל East Coast Road, עוברים לצד השני על גשר להולכי רגל וכעבור דקה או שתיים תראו מימינכם את תחנת המשטרה הישנה, ב East Coast Road מס' 86, ליד Katong Mall, בה היו עצורים בימים עברו כמה מאנשי הכנופיות האיומים בעיר. התחנה שופצה זה מכבר והפכה לחלק מהמתחם של Katong Village, בו נמצאת גם מסעדת Hong Kong Teahouse הפופולארית, המגישה ממטעמיה של הונג קונג, כולל דים-סם, 24 שעות ביממה.

Rumah Bebe, הנמצאת על East Coast Road מס' 113, מצדו השני של הרחוב, היא חנות לאמנות ועבודות יד פראנאקאניות השוכנת בבית shophouse תכול ומעוטר, ממש מול Katong Mall ושווה לבקר בה גם אם בסוף לא תקנו כלום.

בית פראנאקאני יפהפה במיוחד ניתן לראות ב East Coast Road מס' 150 (מול הפינה של Tembeling Road). עוד כמה צעדים במעלה הרחוב (East Coast Road מס' 204) ואתם מגיעים לבית הקפה הקטן Chin Mee Chin Confectionery, המגיש את ארוחות הבוקר הכי אותנטיות בסינגפור כבר הרבה מאוד שנים ומעט מאוד השתנה בו מאז נפתחו דלתותיו לראשונה.

שתי דלתות משם, על East Coast Road מס' 208 נמצא Katong Antique House בו ניתן לראות את אחד האוספים היפים ביותר של ענתיקות וחפצי אמנות פראנאקאנים (צריך להתקשר מראש ל Mr. Peter Wee בטלפון 63458544 ולהגיד לו שאתם מעוניינים לבוא).

מכאן אנו ממשיכים ל East Coast Park המקסים, המשתרע, כפי שמעיד שמו, לאורך חופה המזרחי של סינגפור ומשתלב בקלות עם טיול ב Geylang ו Katong הסמוכות.

מ Katong Mall (הפינה ששל Joo Chiat Road ו East Coast Road): יורדים לאורכו של Joo Chiat עד הסוף, פונים שמאלה ל Marine Parade Road ולאחר הליכה קצרצרה מגיעים לתחנת אוטובוס ממנה אפשר לקחת את הקווים 31, או 43, או 48, או 196, או e-196, או 197, או c-853

יורדים על Marine Parade Road בתחנה הנקראת Opposite Laguna Park, חוזרים כמה צעדים (כלומר הכביש משמאלכם) ואז פונים שמאלה לרחוב Siglap Link הקצר וכעבור 3 – 2 דקות שוב שמאלה, ל East Coast. כמעט מיד תראו משמאלכם כניסה למעבר תת קרקעי (Underpass) דרכו תעברו מתחת לכביש הראשי ותגיעו ישר ליד הלגונה ומרכזי המסעדות שלידה.

מלבד מדשאות אינסופיות, עצי קוקוס, חוף ים יפה ומתקנים, יש כאן גם לגונה מלאכותית, המאכלסת את פארק השעשועים Ski 360, בו ניתן לעשות סקי מים באמצעות כבל משיכה, כמו גם סקי-בורד וסקי-סקייטינג...

אחרי ששרפתם קלוריות בפארק המים או לאורך החוף, מסיימים את הביקור באחד משני "מרכזי האוכל" השוכנים משני צדיה של הלגונה ונחשבים כמקום טוב להתענג בו על ארוחת דגים ו"סיפוד"...

למידע נוסף, שעות פתיחה ומחירים (כולל "חבילות מיוחדות") של פארק המים

איך חוזרים למרכז העיר ?

מול התחנה בה ירדתם, על Marine Parade Road, ישהנ תחנה ממנה ניתן לקחת את האוטובוסים הבאים:

אוטובוס מס' N-4 מגיע ליד St Andrew's Cathedral, מליד Boat Quay (על South Bridge Road, אחרי הפינה של Circular Road), ואל Clarke Quay (על River Valley Road), כמו גם לכמה תחנות הסמוכות ל Orchard Road (מחוץ ל Lucky Plaza, או, Midpoint Orchard, או מחוץ ל Concorde Hotel ).

אוטובוסים מס' 196, e196 ו 541 מגיעים ל Fullerton Square (מחוץ למלון Fullerton – ליד פסל ה Merlion)



כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה