יום שלישי, 8 במרץ 2011

20) הליכה בטבע עירוני : המסלולים היפהפיים של Southern Ridges

תקציר: מסלול הליכה נוח ומסודר של כמעט עשרה ק"מ (א כי ממש לא חייבים לעשות את כולו), העובר דרך שמורות טבע, פארקים, גנים מסוגננים ואתרים היסטוריים ממערב למרכז העיר.

מי שאוהבים מסלולי הליכה עירוניים, המשלבים טבע, פארקים, נוף אורבאני תוסס ונקודות תצפית, לא יוותרו על יום ב Southern Ridges : זוהי מערכת של מסלולי הליכה, הנמתחים מפסגת Mount Faber מערבה, עד West Coast Park, לאורך של כתשעה ק"מ ומציעים הליכה נעימה בחיק הטבע, ממש בלב העיר... חוץ מתצפיות פנוראמיות מקסימות, חולפים השבילים דרך גנים מסוגננים ויער בראשיתי שנותר כאן מימים עברו...

גשרי עץ ארוכים (boardwalks) המתפתלים בין צמרות העצים הם, ללא ספק, האטרקציה המרכזית ובעיקר אותו מיקטע הקרוי Henderson Waves וכולל גשר גלי גבוה, המעניק זוויות תצפית מדהימות ופינות מוצלות למנוחה.

השבילים פתוחים לקהל הרחב כל יום, בכל שעות היום והכניסה אליהם חופשית.

למידע נוסף, מצורף כאן קישור לחוברת מצוינת של רשות שמורות הטבע של סינגפור (ב PDF) ובה מידע מפורט על מקטעי ההליכה השונים לאורך המסלול ומה ניתן לראות לאורכו של כל אחד מהם.
.
.
איך מגיעים ? אפשר להתחיל את ההליכה מתחנת הרכבל בפסגתו של Mt. Faber (היכן שנמצא מרכז הקניות הקטנטן Jewel Box, בו יש גם בית קפה או שניים הצופים לנוף המקסים) ואפשר להתחיל דווקא מ Henderson Road ולהיכנס ישר לקטע של Henderson Waves וממנו להמשיך אל "הטיילת התלויה" המתפתלת בין צמרות עצי היער.

לתחנת הרכבל אפשר, כמובן, להגיע עם הרכבל, היוצא מ HarbourFront Tower 2 : מתחנת הרכבת התחתית MRT- HarbourFront יוצאים למסוף האוטובוסים ומרכז המזללות Seah Im Food Centre, ומשם יוצא גשר הולכי-רגל ארוך העובר מעל הכביש הראשי וממשיך עד לבניין הסמוך לתחנת הרכבל (חמש דקות הליכה מתחנת הרכבת התחתית).

אל תחנת האוטובוס על Henderson Road (ליד הפינה של Blangah Heights) אפשר להגיע עם הקווים הבאים:

קו 124 מגיע לכאן מהאזור של מרכז העיר ו Orchard Road. יש לו תחנות על Scotts Road (ליד Far East Plaza) ועל Orchard Road עצמו (הראשונה מחוץ ל Tangs Plaza – ממש ליד הפינה של Orchard ו Scotts / השנייה מול מלון Meritus Mandarin – קרוב למרכז הקניות Paragon / השלישית מחוץ ל Concorde Hotel / והרביעית ליד יציאה E של תחנת MRT-Dhoby Ghaut), כמו גם על North Bridge Road (תחנה אחת ממש ליד קתדרלת St. Andrew's Cathedral ותחנה שנייה בהמשך הרחוב, ליד Boat Quay, כמה צעדים אחרי הפינה של Circular Road). קו 145, עוצר גם הוא בתחנות ליד הקתדרלה וליד Boat Quay וממשיך לכאן.

מס' 131 מגיע לכאן מ Little India (תחנה על Sungei Road, מחוץ למרכז הקניות The Verge, כמה צעדים מהפינה של Serangoon).

ואיך חוזרים מכאן ?

אם התעייפתם מוקדם מדי, תוכלו לחזור לגשר Alexandra Arch (מעל Alexandra Road) ולקחת אוטובוס מהתחנה הנמצאת סמוך לפינה של Hyderabad ו Alexandra (ממש דקה מהגשר): קו 51 ייקח אתכם לנהר סינגפור (Clarke Quay), למרכז העיר (ליד "הכנסייה הארמנית" – Armenian Church וגם בסמוך לרחוב Bras Basah) וגם ל Bugis.

מהתחנה שמצדו השני של הכביש (בדיוק ממול) אפשר לקחת את קו 100 ל Fullerton Square (האזור של נהר סינגפור וה"מרליון"), Victoria Concert Hall (נהר סינגפור / הרובע הקולוניאלי) ומלון Raffles Hotel, או את קו 97 לתחנת הרכבת התחתית HarbourFront, ל Marina Bay Sands ולמלון Pan Pacific Hotel.

קו 57 מגיע, אף הוא, לתחנת הרכבת התחתית HarbourFront, ל Fullerton Square (האזור של נהר סינגפור וה"מרליון"), למלון Raffles Hotel ול Little India.

קו 166 מגיע מכאן לנהר סינגפור (Clarke Quay), לאזור "המוזיאון הלאומי של סינגפור" ול"ליטל אינדיה"

גם קו 408 מגיע לתחנת הרכבת התחתית HarbourFront.

המסלול מסתיים בפארק Kent Ridge Park, אליו תגיעו לאחר קטע ה"הליכה בין צמרות העצים" (Canopy Walk). מכאן, אפשר ללכת כמה דקות לאורך Vigilante Drive, לפנות שמאלה ל Buona Vista Road South ומתחנת האוטובוס לקחת את קו 200 לתחנת הרכבת MRT-Buona Vista והלאה... למרכז העיר, או לכל מקום אחר.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה