יום שלישי, 8 במרץ 2011

6) מנהר סינגפור אל המוזיאון הלאומי ו Orchard Road

תקציר: פסל המזרקה של ה"מרליון", גשר Cavenagh Bridge ההיסטורי, מבנים קולוניאליים, מוזיאון תרבויות אסיה, Clarke Quay, המוזיאון הלאומי של סינגפור ושופינג ב Orchard Road.

את סיורנו נתחיל בפסל-המזרקה של ה"מרליון" (Merlion), אחד מסמליה היותר מוכרים של סינגפור.

מתחנת הרכבת התחתית MRT-Raffles Place לוקחים את יציאה H, פונים ימינה ל Bonham Street הקטנטן וכעבור פחות מדקה מגיעים לגדתו של נהר סינגפור, שם פונים ימינה והולכים כמה דקות לאורך הנהר, עד שמגיעים לרחבה הפונה לים ועליה ניצב הפסל המפורסם.

היצור הדמיוני הזה, שגופו גוף דג וראשו ראש אריה, עוצב בתחילת שנות הששים כלוגו למשרד התיירות של סינגפור ומאז הוא מזוהה עם העיר יותר מכל דבר אחר... ראשו של האריה קשור לאגדה מיתולוגית על נסיך שהגיע לחופי האי סינגפור לאחר שניצל מסערה בלב ים ופגש אריה על החוף, אותו ראה כ"אות משמיים"... הנסיך הורה לנתיניו לבנות במקום ישוב ולקרוא לו "סינגה פורה" שמשמעותו בסנסקריט היא "עיר האריה"... גופו של הדג מסמל את הקשר רב השנים של העיר אל הים.

הפסל מתנוסס לגובה של כמעט תשעה מטרים ולידו עומד "בייבי מרליון", לטובתם של אותם זאטוטים המעוניינים להנציח את ביקורם בסינגפור בצילום משותף עם הדמות הפופולארית.

חוזרים לאורך הגדה של נהר סינגפור, כשהנהר מימינכם, הולכים דרך מעבר הולכי רגל מתחת לכביש וכעבור חמש דקות מגיעים ל Cavenagh Bridge, אחד הגשרים הראשונים על נהר סינגפור, אשר נבנה כבר בשנות ה 1860 ובכניסה אליו ניתן עדיין לראות את השלט שהציבה המשטרה לפני למעלה ממאה שנה, האוסר על מעבר סוסים ובהמות על הגשר...
.
.
לאחר שעברתם את הגשר פונים שמאלה ומתחילים לפסוע לאורך הנהר. על הטיילת הפונה לנהר ניתן לראות קבוצות של פסלי ברונזה בגודל טבעי הנקראים "People of the River" ומדמים סצנות מחיי היומיום של תושבי סינגפור המקוריים, בימים שקדמו להופעתם של הבריטים... הליכה בת שתיים – שלוש דקות תביא אתכם אל המקום בו הניחו סר סטמפורד ראפלז וחבריו הבריטיים את כף רגלם לראשונה על אדמתה של סינגפור, בשנת 1819. האתר נקרא Raffles Landing Site וכיום ניצב כאן בגאון פסל שיש של האדמיניסטרטור המבריק, אשר הצליח תוך שנים ספורות להפוך את האי הביצתי ושכוח האל לנמל חופשי משגשג ועיר בינלאומית.

המבנה הנאו-פלדיאני המרשים, המשקיף אל הנהר מעל לפסלו של ראפלז, נקרא Empress Place. הוא נבנה לראשונה בתחילת המאה ה-19 ומשכן כיום את "המוזיאון לתרבויות אסיה" (Asian Civilisations Museum), אחד המוזיאונים הטובים בסינגפור, המציג, כפי שמעיד שמו, את תרבויותיהם של עמי אסיה ושבטיה, מהמזרח התיכון ועד יפן, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לאותן קבוצות אתניות שבנו את סינגפור.

מומלץ מאוד להקדיש למוזיאון הנהדר הזה לפחות איזה שעה וחצי – שעתיים, המיצגים כאן עשירים למדי וכוללים מלבושים אתניים ססגוניים, תכשיטים יקרי ערך, חפצי אמנות מרהיבים מכל קצוות היבשת, שרידים ארכיאולוגיים ועוד...

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 19 – 9 (ביום ו' עד 21 וביום ב' בשעות 19 – 13 בלבד) והכניסה בתשלום.

סיורים מודרכים באנגלית (ללא תשלום נוסף) נערכים כל יום – לחצו כאן למידע נוסף

למידע נוסף – בקרו באתר המוזיאון

יוצאים מהמוזיאון, חוצים את סמטת Empress Place ונכנסים לגן שבחזית של Victoria Theatre and Concert Hall : מכלול בניינים היסטורי הכולל אולם תיאטרון ואולם קונצרטים וביניהם מגדל שעון, המהווה את אחד מהמבנים הבולטים בחלק זה של סינגפור. המבנה משמאלו של מגדל השעון נבנה בין השנים 1855 ו 1862 ושימש כבית העירייה הראשון של סינגפור הצעירה. כיום נמצא כאן "תיאטרון ויקטוריה".

בגינה עומד פסל ברונזה של סר ראפלז שהוצב כאן ב 1919 לציון 100 שנים להגעתם של הבריטים לסינגפור וביציאה מתנוסס אובליסק קטן ומבהיק בלובנו שהוקם בשנת 1850 לציון ביקורו השני בסינגפור של המרקיז Marquis of Dalhousie, מי שהיה המושל הבריטי של הודו באותם זמנים.
.
.
חוזרים דרך סמטת Empress Place (המוזיאון משמאלכם) ובקצה פונים ימינה, לסמטת Old Parliament Lane. מצד שמאל נמצא הפרלמנט ההיסטורי של סינגפור, המשכן כיום את "בית האמנויות" ונקרא, לפיכך The Arts House at the Old Parliament. המבנה הנאו-פלדיאני היפהפה שהוקם כבר ב 1827 על ידי סוחר סקוטי עשיר בשם John Argyle Maxwell ושיכן בין כתליו את הפרלמנט של סינגפור, מהיום בו זכתה המדינונת בעצמאותה ועד 1999, הפך, כאמור, ל"בית האמנויות" ובו ניתן לראות תערוכות ציור, צילום ופיסול ואף ליהנות ממופעים של אמנים מקומיים צעירים (לפרטים נוספים וזמני הופעות, היכנסו לאתר שלהם)

ביציאה מבית הפרלמנט הישן פונים שמאלה ופוסעים כמה צעדים, לתחילת הסמטה. משמאלכם, בחזית הפרלמנט הפונה צפונה ניצב פסל ברונזה של פיל אסיאני אשר נתרם כמתנה לעיר בשנת 1871 על ידי המלך ראמה החמישי, הלא הוא מלכה של סיאם (תאילנד), המוכר לנו בעיקר כמי שכיכב בסיפור העלילה של "המלך ואני" (אנה ומלך סיאם).

חוזרים דרך הסמטה אל פסל השיש של ראפלז, שם פונים ימינה והולכים לאורך נהר סינגפור (כאשר הנהר משמאלכם), חולפים על פני הפרלמנט החדש ומגיעים לבניין MICA Building ההיסטורי, אותו ניתן לראות מימין, הבולט בזכות שלל חלונותיו הצבעוניים.

הבניין הנאו-קלאסי היפה, אשר הוקם בשנות השלושים המוקדמות, אכלס את תחנת המשטרה האזורית בזמנו (ונקרא, עד היום Old Hill Street Police Station), אך בימינו הוא מאכלס כמה גלריות אמנות, כולל את Gajah Gallery הנהדרת, המתמחה באמנות עכשווית מארצות דרום-מזרח אסיה ונחשבת לאחת מהגלריות הטובות בסינגפור.

האטריום, בו נהגו שוטרי התחנה לבצע את מסדרי הבוקר שלהם, הוסב אף הוא למעין גלריה פתוחה וגדולה, הקרויה ARTrium ובה מוצגות תערוכות מתחלפות, בעיקר של אמנים סינגפוריים...
למידע נוסף: בקרו באתר של Gajah Gallery

הלאה משם... עוד כמה צעדים לאורך הנהר יביאו אתכם אל מתקני ה G-MAX, או מה שקוראים "בנג'י הפוך"... ומיד לאחר מכן מגיעים ל Clarke Quay : האמצעי מבין שלושת הרציפים ההיסטוריים שנבנו לאורך נהר סינגפור לפני כמאה וחמישים שנה ותפקדו כנמל בתקופה בה ספינות גדולות לא יכלו לעגון בנמל והסחורות נפרקו לסירות Bumboat קטנות בלב ים ונלקחו אל "הרציפים".

בשנות התשעים עבר המקום שיפוץ ושחזור יסודי, מבני המחסנים הישנים נצבעו בצבעים עליזים והמתחם כולו הפך לאחד מאזורי האוכל והבילויים הטובים בסינגפור, עם מספר רב של מסעדות טובות, ברים, בתי קפה ואפילו כמה מועדוני לילה לא רעים בכלל... אחת החנויות הבולטות במתחם היא זו של Royal Selangor המלזית, הנחשבת לחברה המובילה בעולם למוצרי פיוטר (Pewter) והתצוגה כוללת תכשיטים, פסלונים וכלי בית דקורטיביים...
למידע נוסף: מידע על כל המסעדות, האטרקציות ומקומות הבילוי ב Clarke Quay

חוזרים אל בניין MICA Building ההיסטורי, עם שלל החלונות הצבעוניים, שם פונים שמאלה ל Hill Street. כעבור כמה דקות חולפים על פני תחנת מכבי האש, פונים שמאלה ל Coleman Street ומיד ימינה, ל Armenian Street.

בצדו השמאלי של הרחוב (מס' 39) תוכלו לראות את המבנה היפהפה בו שכן בית הספר הסיני Tao Nan School. הבניין, שהוקם בסביבות שנת 1910 משלב סגנון ניאו-קלאסי עם אלמנטים של הרנסאנס הצרפתי וכיום שוכן בין כתליו "מוזיאון הפראנאקאן" (Peranakan Museum): מוזיאון מעולה ומומלץ המציג את תרבותם של בני הפראנאקאן (קבוצה אתנית שנוצרה בדרום-מזרח אסיה כתוצאה מנישואים בין מהגרים סיניים ונשים מלאיות מקומיות). עוד מידע על המוזיאון ומה שיש לראות בו תוכלו למצוא כאן
.
.
חולפים על פני Vanguard Building וממשיכים ישר לאורכו של Armenian Street, המשנה את שמו ל Stamford. פונים שמאלה, עם הרחוב, ליד הבניין המודרני של Singapore Management University ולאחר שחולפים על פניו תוכלו לראות, משמאל, את הגדול והוותיק במוזיאונים של העיר, הלא הוא "המוזיאון הלאומי של סינגפור" (National Museum of Singapore).

המוזיאון שוכן במבנה כביר ורב רושם, אשר נבנה ב 1882 ומשלב סגנונות נאו-פלדיאניים עם רנסנס ואליו "הצטרף" לאחרונה אגף חדש הבנוי בסגנון אולטרא-מודרני, עם הרבה זכוכית וקווים נקיים... כיאות למוזיאון לאומי של עיר המשלבת ישן עם מודרני...

כפי שניתן לשער, מתמקד המוזיאון הלאומי בהיסטוריה של סינגפור, כמו גם באנשיה של העיר וחיי היומיום שלהם.
האטרקציה המרכזית היא, ללא ספק, ה Singapore History Gallery, אשר בה פוסע המבקר לאורך מסלולים העוברים דרך "סצנות" אשר משחזרות אירועים היסטוריים מתולדות סינגפור... המיצגים מאוד עשירים ואותנטיים ורצוי להצטייד במעט סבלנות ולא "לרוץ"...

במוזיאון יש עוד 4 גלריות הנקראות Singapore Living Galleries ומציגות אספקטים מרכזיים בתרבות הסינגפורית, כולל "אוכל", "אופנה", "צילום" ו "קולנוע"... (התערוכה העוסקת באוכל היא, לדעתי, המוצלחת מבין הארבע).

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 18 – 10 והכניסה אליו כרוכה בתשלום (ארבעת הגלריות הקטנות נשארות פתוחות עד 20:00 ובשעתיים האחרונות הכניסה חופשית)

לפרטים נוספים, מומלץ לבקר באתר האינטרנט

מכאן אנו יוצאים לסיבוב במרכזי הקניות הנוצצים של רחוב Orchard Road - "השדרה החמישית" של סינגפור...

יוצאים מ"המוזיאון הלאומי", פונים שמאלה ל Stamford (המשנה כאן את שמו ל Orchard) והולכים לאורכו שתיים – שלוש דקות, עד תחנת האוטובוס ליד YMCA. מכאן, אפשר לקחת את כל אחד מהקווים הבאים: 7 / 14 / E14 / 16 / 36 / 65 / 106 / 111 / 124 / 128 / 162 / 174 / E174 / 175 ו 190 ולרדת על Orchard Boulevard (לבקש מהנהג לרדת ב Orchard Station)

בירידה מהאוטובוס פנו ימינה לכיוון מעבר החציה, חצו את הכביש והיכנסו לרחוב Orchard Turn, ממנו ניתן להיכנס ל ION Orchard, הגדול והנוצץ בין מרכזי הקניות לאורכו של רחוב אורצ'רד.

הקניון בעל המראה ההייטקיסטי-מודרני מציע למבקרים בו 335 חנויות, מסעדות ובתי קפה ברמה גבוהה, כמו גם שלל אירועי תרבות ואמנות, כולל לא מעט תערוכות של אמנים מסינגפור והעולם.

מותגי אופנה בינלאומיים מובילים נותנים כאן את הטון ולצדם אפשר למצוא חנויות המתמחות בתכשיטים ושעונים יוקרתיים, ספרים, מתנות ועוד... עוד אטרקציה מרכזית במקום היא מרפסת התצפית (ION Sky) השוכנת בקומה ה-55 ומשקיפה אל העיר מגובה של כמעט 220 מ'.

הידעתם ?

רחוב Orchard Road, אחד מרחובות הקניות הכי מוצלחים בעולם, היה עד לפני מאה שנים לא יותר מדרך עפר שנמתחה בין מטעי פירות ופלפל והם אלו שהעניקו לו את שמו... בשנות השבעים החל הרחוב להתפתח כאזור מסחרי ומרכזי קניות ענקיים של זכוכית ופלדה החלו להיבנות לאורכו, בזה אחר זה, עד שהוא כבש את מקומו כ"שאנז אליזה" של דרום-מזרח אסיה...



מעברים ממוזגים ומקורים מחברים את ION Orchard ומרכזי הקניות המובילים שמסביבו, כך שלא תצטרכו להוציא את אפכם אל החום המיוזע, או הגשם... קניון Wisma Atria הסמוך פונה בעיקר לנשים צעירות ואפנתיות, המתעניינות במותגים בינלאומיים ומבקשות לרכוש את הדברים הכי חדשים בשוק... Ngee Ann City, הבא בתור, מציע מגוון רחב יותר של סחורות, החל ממותגי אפנה בינלאומיים, דרך תכשיטים, מתנות ועוד... גולת הכותרת של הקניון הזה היא, ללא ספק, חנות הכולבו היפאנית העצומה Takashimaya ויש כאן גם "מרכזי אוכל" לא רעים, כולל זה שבתוך Takashimaya המתמחה, כמצופה, באוכל יפאני... מצדו השני של הרחוב (מחובר במעבר הולכי רגל), נמצא מרכז הקניות Tang Plaza, בו שוכנת אחת מחנויות הכולבו הוותיקות והפופולאריות בעיר, הלא היא Tangs המשתרעת על פני חמש קומות ומציעה מכל טוב.

עוד מרכזי קניות בסביבה ששווה לדעת עליהם כוללים את "The Paragon" (מותגים בינלאומיים יוקרתיים, הפונים לקונים קוסמופוליטיים), "Lucky Plaza" (בין Paragon ו Tang : מתמחה בעיקר בסחורות זולות ושמונצעס ומציע גם כמה מזללות לא רעות, המגישות אוכל אותנטי טוב וזול), מרכז "The Heeren Shops" (חנות מוזיקה ענקית ועוד חנויות הפונות בעיקר לצעירים וצעירים ברוחם).

חנויות לא שגרתיות ושפע של גלריות המתמחות בעבודות יד וחפצי אמנות עתיקים מארצות שונות באסיה ניתן למצוא בחלקו המערבי של רחוב אורצ'ארד, סמוך למקום בו הוא מתחבר עם Tanglin Road. לכאן מגיעים הרבה זרים שחיים ועובדים בסינגפור והאווירה בחנויות ובבתי הקפה היא בפירוש פחות תיירותית מאשר בליבו של Orchard Road.

Tanglin Shopping Centre שוכן על Tanglin Road מס' 19, ממש ליד Orchard Parade Hotel, ומשכן בין כתליו מגוון חנויות עתיקות וגלריות המתמחות בעבודות יד ייחודיות מטיבט, לאוס, קמבודיה ועוד ארצות אקזוטיות... הלאה, עוד כמה צעדים לאורך Tanglin Road יביאו אתכם אל שורת בתי חנות בעלי מראה אנגלי טיפוסי הקרויים Tudor Court Shopping Gallery וגם בהם שוכנות חנויות מיוחדות המתמחות בחפצי אמנות ועתיקות.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה