יום שלישי, 8 במרץ 2011

18) יום בגנים הסיניים ושמורות הטבע של Little Guilin ו Sungei Buloh

תקציר: גנים מרהיבים, מוזיאון ייחודי המוקדש לצבים, אוסף מרהיב של עצי בונסאי, שמורת טבע זעירה בעלת מבנה טופוגראפי מיוחד במינו וכמובן... שופינג ואוכל טוב.

את היום נתחיל בגנים הסיניים והגנים היפאניים, אתר יפה ושופע אטרקציות אשר מבקרים רבים חולפים על פניו מבלי לבקר ולא יודעים מה הם מפסידים...

ניסע עם הרכבת התחתית על קו East-West Line, המסומן ירוק, עד תחנת Chinese Garden הנמצאת במרחק שתי דקות הליכה מהכניסה לגנים.

הגנים, אשר שוכנים על איים בלב אגם ג'ורונג שבמערבה של סינגפור הוקמו בשנות השבעים על ידי Yuen-Chen Yu, פרופסור מטאיוואן שהתמחותו הייתה באדריכלות נוף סינית ונעשה בהם שימוש בסגנונות גינון סיניים שונים ובעיקר בסגנון המלכותי, אשר אפיין את ארמונות הקיסר בפקינג. מלבד דשאים מטופחים וגינון מסוגנן, תוכלו לראות כאן פגודות יפהפיות, גשרי אבן סיניים, ביתני פביליון ושפע של פסלים מסורתיים... החל מגיבורים סיניים כמו קונפוציוס ועד לחיות הזודיאק...
.
.
על האי השני שוכן "הגן היפאני" הקטן יותר ובו, כפי שניתן לשער, שולטים סגנונות גינון ומוטיבים ארכיטקטוניים מארץ השמש העולה, כולל מנורות גינה מאבן, ביתנים יפאניים ועוד.

בתוך הגנים ישנן כמה אטרקציות אשר שווה להקדיש להן תשומת לב מיוחדת: הבולטת שביניהן היא "מוזיאון הצבים" הקטן (The Live Turtle & Tortoise Museum) בו תוכלו לצפות באוסף של צבים נדירים מכל גדלים והסוגים, אשר חלקם נראים ממש כמו מפלצות פרהיסטוריות קטנות שאך זה נמלטו מפארק היורה...

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 18 -9 והכניסה אליו כרוכה בתשלום. פרטים נוספים תוכלו לקבל באתר האינטרנט שלהם

עוד אטרקציה מומלצת, השוכנת במרחק כמה צעדים משם, היא "גינת הבונסאי" (Bonsai Garden), בה מוצגים לראווה כאלפיים עצי בונסאי מרהיבים, רובם מסין. במקום נמצאים, דרך קבע, מומחים המעבירים סדנאות קצרות ומעניקים למבקרים "טיפים" כיצד נכון לטפח את העצים הננסיים.

גם הכניסה ל"גינת הבונסאי" כרוכה בתשלום קטן.

מלבד מוזיאון הצבים וגינת הבונסאי פתוחים הגנים לקהל הרחב כל יום, בכל שעות היום והכניסה אליהם חופשית.

לאחר הביקור בגנים אנו שבים לתחנת MRT-Chinese Garden, נוסעים ממנה תחנה אחת ל Jurong East ושם מחליפים רכבת (אין צורך לצאת מהתחנה) וממשיכים לתחנת Bukit Gombak, בדרך ליעדנו הבא, הלא הוא שמורת הטבע Little Guilin.

מתחנת הרכבת MRT-Bukit Gombak לוקחים את יציאה B, פונים שמאלה לרחוב Bukit Batok East Avenue 5 והולכים לאורכו כמה דקות (הכביש מימינכם), עד שרואים את אגם Little Guilin והפארק מצד שמאל שלכם.

צוקי הגרניט מכוסי הצמחייה העבותה, אשר מתנשאים בפראות מתוך אגם המראה הרוגע, מזכירים עד מאוד את נופו של חבל Guilin בסין ומכאן שמה של השמורה, הנקראת גם Bukit Batok Town Park.

הפארק הקטן המקיף את האגם מציע למבקרים בו גם שבילי הליכה נעימים, ספסלים, פינות פיקניק ותאורה, המאפשרת ליהנות מן המקום גם בשעות הערב.
.
.
אנו שבים לתחנת הרכבת וממשיכים בנסיעה ליעדנו הבא : Sungei Buloh Wetland Reserve. זוהי שמורת הביצות היחידה בסינגפור, היא שוכנת באחת מפינותיה הנידחות יותר של המדינונת הקטנה, מול מיצר Johor ומציעה למבקר בה נוף טרופי אמיתי, הנראה כה שונה מגורדי השחקים הנוצצים ומרכזי הקניות של מרכז העיר...

גשר עץ לוקח את המבקרים דרך צמחיית הביצה העבותה, הכוללת סבך מנגרובים, שם תוכלו לראות מגוון של ציפורים, גם מקומיות וגם כאלה שעוצרות כאן בדרכן מהמזרח הרחוק לאוסטרליה ולצידן שלל יצורים אחרים, כולל סרטני בוץ, לטאות כוח ענקיות ואפילו לוטרות.

במקום יש גם מרכז מבקרים לא רע בכלל, בו מוקרנים סרטי טבע על המקום, כמו גם על ביצות ושטחי היצף ברחבי העולם.

סיורים ללא תשלום נערכים בשמורה כל שבת, ב 9:30 בבוקר, אך הקבוצה מוגבלת ל 15 משתתפים... כל הקודם זוכה.

למידע נוסף, כדאי לבקר באתר האינטרנט הרשמי של השמורה

חוברת קטנה על השמורה, כולל מפת שבילים (PDF) ניתן למצוא כאן

אוטובוס Kranji Express יוצא כמה פעמים ביום (כל יום) מתחנת הרכבת MRT-Kranji ונוסע לשער השמורה (מתשע בבוקר, עד ארבע וחצי אחה"צ, בערך פעם בשעה וחצי). פרטים נוספים, כולל לוח הזמנים, תוכלו לראות כאן

אוטובוס מס' 925C נוסע לכאן בימי א' בלבד (ובחגים לאומיים). הוא יוצא ממסוף האוטובוסים (Interchange) הסמוך לתחנת MRT-Woodlands ועובר דרך תחנת הרכבת MRT-Kranji.

חוזרים לתחנת הרכבת וממשיכים בנסיעה לתחנת Ang Mo Kio או Toa Payoh. מדובר על שתי ערי שינה גדולות ומתוכננות של "דיור ציבורי" (public housing towns), מהסוג בו מתגוררים רוב תושבי סינגפור ובשתיהן יש מרכזי קניות ואוכל לא רעים, המשתרעים מסביב לתחנת הרכבת התחתית ומסוף האוטובוסים הסמוך אליה (מה שאומר שלא תזדקקו לכישורי הניווט שלכם).

את מרבית החנויות והמזללות העממיות ניתן למצוא לאורך המדרחובים הפתוחים, אם כי יש גם מרכזי קניות סגורים וממוזגים, המחירים כאן נמוכים יותר ממה שתשלמו ב Orchard Road, או Marina, הסחורה בדרך כלל סבירה, אם כי היא עלולה שלא להיות לטעמכם ותמיד תוכלו להתענג על ארוחה טובה באחת מהמסעדות האותנטית או בתי הקפה המקומיים (Kopitiams)

מ Ang Mo Kio או Toa Payoh פשוט לוקחים את הרכבת חזרה למרכז העיר, או להיכן שאתם מעוניינים להגיע.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה