יום שלישי, 8 במרץ 2011

7) יום במוזיאונים הכי טובים בסינגפור

תקציר: היום נבקר במוזיאונים הכי טובים שיש לסינגפור להציע... ממוזיאון תרבויות אסיה, דרך "בית האמנויות בבית הפרלמנט הישן", מוזיאון פראנאקאן, המוזיאון הלאומי, מוזיאון הצעצועים, והמוזיאון הקטנטן של מלון ראפלז.

יעדנו הראשון הוא "המוזיאון לתרבויות אסיה" (Asian Civilisations Museum) השוכן בבניין נאו-פלדיאני מרשים בשם Empress Place, על גדתו של נהר סינגפור, ומציג, כפי שמעיד שמו, את תרבויותיהם של עמי אסיה ושבטיה, מהמזרח התיכון ועד יפן, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לאותן קבוצות אתניות אשר בנו את סינגפור.

המיצגים כאן עשירים מאוד וכוללים שכיות חמדה של ממש, כמו תלבושות מסורתיות, פסלי זהב ותכשיטים עתיקים, ספרי דת היסטוריים, עבודות יד מרהיבות ומה לא... יש גם מיצגים אינטראקטיביים ומסכי נגיעה אשר הופכים את הביקור במוזיאון למעניין יותר, בעיקר עבור "הצעירים" שבחבורה...

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 19 – 9 (ביום ו' עד 21 וביום ב' בשעות 19 – 13 בלבד) ומומלץ להקדיש לו לפחות איזה שעה וחצי – שעתיים. הכניסה כרוכה בתשלום.

סיורים מודרכים באנגלית (ללא תשלום נוסף) נערכים כל יום – לחצו כאן למידע נוסף

למידע נוסף – בקרו באתר המוזיאון

איך מגיעים ? מתחנת הרכבת התחתית MRT-Raffles Place לוקחים את יציאה H, פונים ימינה ל Bonham Street הקטנטן וכעבור פחות מדקה מגיעים לגדתו של נהר סינגפור, שם פונים ימינה והולכים שתי דקות לאורך הנהר עד שמגיעים לגשר Cavenagh Bridge, אחד הגשרים הראשונים על נהר סינגפור, אשר נבנה כבר בשנות ה 1860 ובכניסה אליו ניתן עדיין לראות את השלט שהציבה המשטרה לפני למעלה ממאה שנה, האוסר על מעבר סוסים ובהמות על הגשר... חוצים את הגשר ההיסטורי ואתם בכניסה למוזיאון.
.
.
מכאן אנו ממשיכים לפרלמנט ההיסטורי של סינגפור, המשכן כיום את "בית האמנויות" ונקרא, לפיכך The Arts House at the Old Parliament. ביציאה מהמוזיאון פונים שמאלה ושוב שמאלה, לסמטת Empress Place. בקצה פונים ימינה ורואים, מצד שמאל, את הכניסה למבנה הנאו-פלדיאני היפהפה הזה, אשר הוקם כבר ב 1827 על ידי סוחר סקוטי עשיר בשם John Argyle Maxwell ושיכן בין כתליו את הפרלמנט של סינגפור, מהיום בו זכתה המדינונת בעצמאותה ועד 1999. כיום, כאמור, שוכן כאן "בית האמנויות" ובו ניתן לראות תערוכות ציור, צילום ופיסול ואף ליהנות ממופעים של אמנים מקומיים צעירים (לפרטים נוספים וזמני הופעות, היכנסו לאתר שלהם)

ביציאה מבית הפרלמנט העתיק פונים שמאלה ובקצה הסמטה שוב שמאלה, לרחוב Parliament Place. שם, בחזיתו של המבנה הפונה צפונה ניצב פסל ברונזה של פיל אסיאני אשר נתרם כמתנה לעיר בשנת 1871 על ידי המלך ראמה החמישי, הלא הוא מלכה של סיאם (תאילנד), המוכר לנו בעיקר כמי שכיכב בסיפור העלילה של "המלך ואני" (אנה ומלך סיאם).

חולפים על פני הפיל וממשיכים ללכת לאורך הרחוב, חוצים את North Bridge Road וממשיכים ללכת ישר עד לפינה של Hill Street. לאחר שחוצים אותו פונים ימינה והולכים לאורכו שתיים – שלוש דקות עד שמגיעים למבנה האדווארדיאני המרשים של תחנת מכבי האש הראשית של סינגפור (Central Fire Station), הבולט בזכות הלבנים האדומות מהן הוא בנוי. המבנה ההיסטורי הושלם בתחילת המאה העשרים וכיום שוכן בו מוזיאון קטן הנקרא The Civil Defence Heritage Gallery ומוקדש לנושא של הגנה אזרחית ובעיקר כיבוי אש ובו מוצגים כמה רכבים "ענתיקות" ששווה לראות...

פתוח כל יום, חוץ מימי ב', בשעות 17 – 10 והכניסה חופשית. לפרטים נוספים לחצו כאן
.
.
חולפים על פני תחנת מכבי האש, פונים שמאלה ל Coleman Street ומיד ימינה, ל Armenian Street. בצדו השמאלי של הרחוב (מס' 39) ניתן לראות את המבנה היפהפה בו שכן בית הספר הסיני Tao Nan School. הבניין, שהוקם בסביבות שנת 1910 משלב סגנון ניאו-קלאסי עם אלמנטים של הרנסאנס הצרפתי ומהווה בית ל"מוזיאון הפראנאקאן" (Peranakan Museum) הנהדר, אשר פותח צוהר לתרבות מעניינת וייחודית שהתפתחה רק בחלק זה של העולם ומציג שלל פריטים אותנטיים, כמו לבוש, תכשיטים וריהוט מסורתי.

פראנאקאן (Peranakan) הוא מושג בשפה המלאית שפירושו הוא "ילידי המקום", כאשר הכוונה היא לבני קבוצות אתניות זרות שנולדו במלאיה והתערבבו עם האוכלוסייה המקומית ובמיוחד לאותם סינים שהיגרו למושבות הבריטיות באזור לפני כמאתיים שנים, או יותר, התחתנו עם נשים מקומיות ויצרו קבוצה אתנית חדשה, עם תרבות ייחודית ועשירה משלה, המשלבת אלמנטים סיניים ומלאים.

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 19 – 9 (ביום ב' 19 – 13 בלבד וביום ו' עד 21) והכניסה אליו כרוכה בתשלום.
למידע נוסף, כדאי לבקר באתר האינטרנט שלהם

חולפים על פני Vanguard Building וממשיכים ישר לאורכו של Armenian Street, המשנה את שמו ל Stamford. פונים שמאלה, עם הרחוב, ליד הבניין המודרני של Singapore Management University ולאחר שחולפים על פניו תוכלו לראות, משמאל, את הגדול והוותיק במוזיאונים של העיר, הלא הוא "המוזיאון הלאומי של סינגפור" (National Museum of Singapore).

המוזיאון שוכן במבנה כביר ורב רושם, אשר נבנה ב 1882 ומשלב סגנונות נאו-פלדיאניים עם רנסנס ואליו "הצטרף" לאחרונה אגף חדש הבנוי בסגנון אולטרא-מודרני, עם הרבה זכוכית וקווים נקיים... כיאות למוזיאון לאומי של עיר המשלבת ישן עם מודרני...

כפי שניתן לשער, מתמקד המוזיאון הלאומי בהיסטוריה של סינגפור, כמו גם באנשיה של העיר וחיי היומיום שלהם.

האטרקציה המרכזית היא, ללא ספק, ה Singapore History Gallery, אשר בה פוסע המבקר לאורך מסלולים העוברים דרך "סצנות" אשר משחזרות אירועים היסטוריים מתולדות סינגפור... המיצגים מאוד עשירים ואותנטיים ורצוי להצטייד במעט סבלנות ולא "לרוץ"...

במוזיאון יש עוד 4 גלריות הנקראות Singapore Living Galleries ומציגות אספקטים מרכזיים בתרבות הסינגפורית, כולל "אוכל", "אופנה", "צילום" ו "קולנוע"... (התערוכה העוסקת באוכל היא, לדעתי, המוצלחת מבין הארבע).

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 18 – 10 והכניסה אליו כרוכה בתשלום (ארבעת הגלריות הקטנות נשארות פתוחות עד 20:00 ובשעתיים האחרונות הכניסה חופשית)

לפרטים נוספים, מומלץ לבקר באתר האינטרנט

יוצאים מהמוזיאון הלאומי, חוצים את רחוב Stamford, פונים ימינה וכעבור כמה צעדים רואים רחבה/פיאצה משמאל. חוצים אותה ופונים ימינה לרחוב Bras Basah Road, חוצים את Queen Street וחולפים על פני "קתדרלת הרועה הטוב" (Cathedral of the Good Shepherd) שנבנתה ב 1847 ומשלבת סגנונות ארכיטקטוניים פלדיאניים ורנסאנסים. עוד כמה צעדים לאורכו של Bras Basah, חוצים את Victoria Street ומגיעים לקומפלקס "צ'יימז" ההיסטורי (Chijmes), בו שכנה אחת מהכנסיות הקתוליות הישנות בסינגפור. הקפלה הגותית המרשימה והמבנים המרהיבים שמסביבה משכנים כיום גלריה לאמנות ושלל מסעדות ובתי קפה, אשר רובם מציעים גם ישיבה תחת כיפת השמיים בגינה המטופחת, הצופה למזרקה... במקום נערכות גם מגוון הופעות חיות ללא תשלום, בעיקר בשבתות וימי ראשון בשעות אחר הצהריים (למידע על המסעדות והאירועים ב"צ'יימז" (Chijmes), כדאי לבקר באתר האינטרנט שלהם)

.
.
עוד כמה צעדים על Bras Basah Road, אנחנו חוצים את North Bridge Road ורואים מצד שמאל את הכניסה למלון Raffles Hotel.

ה"ראפלז" האריסטוקרטי תופס מקום של כבוד במועדון האקסקלוסיבי של המלונות הקלאסיים ביותר בעולם, לצדם של אייקונים כמו ה"פנינסולה" בהונג קונג, "וולדורף אסטוריה" בניו יורק ו Savoy הלונדוני וכדאי לבקר בו, גם אם אינכם מתכוונים ללון כאן ולו בשביל לחוש את האלגנטיות שאפיינה את ימי הזוהר של הקולוניאליזם הבריטי בדרום-מזרח אסיה.

"הגבירה הזקנה" (The grand old dame), כפי שמכונה המלון מידי פעם, החל את דרכו כבית הארחה צנוע בן עשרה חדרים ב 1887, אך במרוצת השנים נוספו לו עוד אגפים, כמו הבניין הרנסאנסי המרשים בו שוכן חלקו המרכזי של המלון, ובתחילת המאה העשרים הוא כבר נחשב לסמל של עושר ויוקרה וזכה לשכן בין כתליו אורחים רמי מעלה כמו רודיוארד קיפלינג, סומרסט מוהאם, צ'רלי צ'פלין, אליזבת טיילור, מלכת אנגליה, מייקל ג'קסון ועוד רבים וטובים...

בקומה השלישית של ה Raffles Shopping Arcade (ליד הכניסה למלון מ North Bridge Road), ישנו מוזיאון קטן לתולדות המלון וכדאי מאוד לבקר בו (פתוח כל יום בשעות 19 – 10 והכניסה חופשית)

עוד אטרקציות כוללות את "ארוחת התה האנגלית", המוגשת בשעות אחר הצהריים ב Tiffin Room המהודר, ונחשבת לדבר הכי אלגנטי בסינגפור ואת הברים המהודרים של המלון, הלא הם Bar & Billiard Room בו, לפי המסורת, ניצוד הטיגריס האחרון בסינגפור ו Long Bar, בו הומצא הקוקטייל הידוע " סינגפור סלינג".

מכאן נמשיך לתחנה האחרונה שלנו להיום... "מוזיאון הצעצועים" הראשון מסוגו בעולם (Museum of Toys)

הגם שמדובר במוזיאון קטן למדי (דבר המהווה יתרון בשביל מי שמוזיאונים אינם "כוס התה" שלו...), זהו אחד מאתרי החובה של סינגפור, הן למשפחות עם ילדים והן למי שעדיין מרגיש ילד בנשמתו... עשרות אלפי צעצועים, חלקם בני 150 שנה ויותר, מסודרים בטוב טעם, על פי נושאים ותקופות, כולל גרסאות פרהיסטוריות של פופאי ומיקי מאוס, אבזרי פופ-ארט קדמוניים של ה"ביטלז" ועוד הפתעות שיגרמו לכם להזיל דמעה של נוסטלגיה...

פתוח כל יום בשעות 18:30 – 9:30 והכניסה בתשלום

למידע נוסף, מומלץ לבקר באתר שלהם


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה