יום שלישי, 8 במרץ 2011

21) המקדשים הסיניים של מרכז סינגפור, קניות ב Toa Payoh, גן חיות וספארי לילי

תקציר: שניים מהמקדשים הסיניים המרשימים ביותר בסינגפור שוכנים דווקא בלב האי, באזור שאינו נמצא בדרך כלל על מפת המטיילים, אך למרות זאת כדאי לבקר בהם, הן מכיוון שהם יפהפיים והן מכיוון שניתן לשלב אותם עם ביקור במרכז קניות ומזללות "מקומי" וכמובן עם גן החיות הנהדר של סינגפור ו"הספארי הלילי" הסמוך אליו.

עם בוקר, לוקחים את הרכבת התחתית (MRT) לתחנת Toa Payoh : יוצאים דרך מסוף האוטובוסים הצמוד לתחנה (Bus interchange), פונים שמאלה ל Lorong 6 Toa Payoh והולכים לאורכו, על צדו הימני (ליד הפארק). כעבור כעשר דקות פונים ימינה ל Kim Keat Link והולכים על צדו השמאלי כדקה או שתיים, עד שרואים פנייה שמאלה, לרחוב הקטנטן המוביל למקדש Siong Lim Temple (בסמוך לבלוק מס' 247). אפשר גם לקחת מונית מתחנת הרכבת התחתית – מדובר על נסיעה קצרה מאוד שלא תעלה יותר מכמה דולרים ספורים.

Lian Shan Shuang Lin Monastery, הידוע יותר כ Siong Lim Temple, הינו אחד מהמקדשים הסיניים היפים ביותר בסינגפור. הוא נבנה לראשונה לפני כמאה שנים על ידי סוחר בודהיסטי עשיר מ Hokkien שבסין, בעקבות חלום שחלם ובו ראה את השמש זורחת מהמערב, מעל הים... למערב יש חשיבות מיוחדת בעיני הבודהיסטים בני סין, שהרי הודו, ממנה הגיע הבודהיזם, שוכנת מערבה לסין...

גולת הכותרת של המקדש היא פגודה בת שבע קומות, עם ציפוי זהב לראשה, המהווה רפליקה של פגודה היסטורית ידועה בפוג'יאן שבדרום סין ומלבדה יש במתחם רחב הידיים עוד כהנה וכהנה מבנים מרהיבים, גנים מטופחים ושכיות חמדה...

המקדש פתוח כל יום והכניסה אליו חופשית. למידע נוסף, תוכלו לבקר באתר האינטרנט של המקדש

חוזרים לתחנת הרכבת של Toa Payoh, אפשר לשוטט קצת במדרחובים של מרכז העיר, הצמודים לתחנה ולמסוף האוטובוסים (Toa Payoh Town Centre), שם יש שפע של חנויות ומזללות המשרתות בעיקר את השוק המקומי וייתכן שתמצאו בהם לא מעט דברים שימצאו חן בעיניכם, במחירים הנמוכים משמעותית ממה שגובים בבוטיקים הנוצצים של רחוב אורצ'רד... חטיפים מקומיים טעימים בוודאי ובוודאי שתמצאו...
.
.
ממשיכים הלאה עם הרכבת לתחנת Bishan, בדרך ליעדנו הבא, הלא הוא מקדש Bright Hill Temple. ממסוף האוטובוסים (Bus Interchange) הצמוד לתחנת Bishan לוקחים את קו 52, או 410 ויורדים בתחנה הנקראת "Before Bright Hill Temple". בירידה מהאוטובוס פונים ימינה וממשיכים ללכת עוד כמה צעדים לאורך הרחוב, פונים שמאלה ל Bright Hill Road וכעבור 3 – 2 דקות תראו את הבניין המרכזי משמאלכם (אפשר גם להיכנס למתחם דרך שער הנמצא ממש ליד תחנת האוטובוס).

המקדש הבודהיסטי הגדול בסינגפור הינו, למעשה, מקבץ של מקדשים ובתי תפילה המשתרעים על פני מתחם של כמאה דונם במרכז האי, לא רחוק מ Ang-mo-Kio.

בניגוד לכמה מן המקדשים במרכז העיר והרבעים האתניים, המבנים כאן אינם היסטוריים במיוחד, אך הם בפירוש מרשימים ומצדיקים ביקור... במבנה המרכזי מומלץ לעלות לקומה העליונה, לאולם Hall of No-Form, בו שוכן פסל ברונזה עצום של הבודהא, אשר משקלו מגיע לכמעט ששים טון... עוד מבנים מעניינים במתחם כוללים את "הפגודה של 10,000 הבודהות" ואת מגדל הפעמון.

פתוח כל יום בשעות 21:30 – 6 והכניסה חופשית. למידע נוסף, אפשר לבקר באתר האינטרנט של המקדש

חוזרים לתחנת Bishan וממשיכים בנסיעה עם הרכבת עוד תחנה אחת, ל Ang-Mo-Kio ומכאן אפשר לקחת את אוטובוס מס' 138 לגן החיות של סינגפור ו"הספארי הלילי" הצמוד אליו.

שני גני החיות, הרגיל והלילי, שוכנים אחד בסמוך לשני, בלב יער הגשם המקיף את מאגר המים הגדול של סינגפור ומהווים את אחת מהאטרקציות היותר שוות שיש למדינה הקטנה להציע לתייריה.

גן החיות של סינגפור הביא לעולם את הקונספט של "גן חיות פתוח", בו פינו סורגי הברזל את מקומם לטובת כלובים פתוחים בהם דרות החיות בשטחים המעוצבים באופן המזכיר, עד כמה שאפשר, את סביבת הגידול הטבעית ממנה הם באו...

מטבע הדברים, ניתנת תשומת לב רבה לחיות של יערות הגשם ההולכים ונכחדים של דרום-מזרח אסיה ובין השאר תוכלו לפגוש כאן את הלהקה הגדולה בעולם של קופי אורנג אוטן (ואפילו לסעוד איתם ארוחת בוקר), את לטאות "דרקון קומודו" האימתניות ועוד זנים נדירים של פרפרים, זוחלים ויונקים קטנים שהגיעו לכאן מהיערות הטרופיים של בורניאו וזהו, ככל הנראה, המקום היחיד בעולם בו ניתן עדיין לראותם... עוד חיות ששווה לשים אליהן לב בעת ביקורכם כאן כוללות את הטיגריס הבנגלי הלבן, את הפילים האסיאניים (יש הופעה יפה), דובי קוטב ועוד...
.
.
בשכנות לגן החיות שוכן, כאמור, "גן החיות הלילי" (Night Safari). זהו גן החיות הראשון בעולם שהוקם במיוחד עבור חיות לילה וגם כאן שוכנים הדיירים ב"כלובים פתוחים"... בניגוד לגני חיות אחרים בעולם, בהם מנסים לאלץ את חיות הלילה להתרגל לנוכחות המבקרים, כאן נעשה מאמץ אמתי לא לשנות את אורחות חייהם של בעלי החיים בכלל... תאורה מיוחדת ועדינה מאוד מאפשרת למבקרים לצפות בחיות, תוך הפרעה מינימאלית.

שני הגנים פתוחים בכל יום, כאשר גן החיות פתוח בשעות 18 – 8:30 ואילו גן החיות הלילי, בשעות 19:30 – חצות (מבקרים רבים מגיעים לגן החיות בסביבות השעה שתיים – שלוש אחה"צ, מסיימים את הביקור לקראת שעת הסגירה, אוכלים משהו באחת מהמזללות במקום וממשיכים מיד ל Night Safari).
מידע נוסף ורב תוכלו למצוא באתרי האינטרנט המצוינים של גן החיות של סינגפור ושל "גן החיות הלילי"

מידע על כרטיסים (כולל כרטיס "Park Hopper" המשלב כניסה לגן החיות וגן החיות הלילי ואפילו פארק הציפורים בג'ורונג) תוכלו למצוא כאן

אוטובוסים בחזרה למרכז העיר יוצאים מפתח "גן החיות הלילי" בשעות 21:30, 22, 22:30, 23 ו 23:30 (את לוחות הזמנים המדויקים ניתן לראות באתר של BusHub)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה