יום שלישי, 8 במרץ 2011

19) גני Haw Par Villa, הגנים הסיניים, מרכז המדע וגן הציפורים

תקציר: יום קלאסי למשפחות בו נתוודע אל סיפורי המיתולוגיה הסינית מזווית שונה, נבקר בגנים הסיניים המרהיבים, מוזיאון המדע ולקינוח, גן הציפורים הגדול בעולם.

את היום נתחיל בפארק Haw Par Villa, הידוע גם בשם ההיסטורי, "גני טייגר באלם".

תחנת הרכבת התחתית MRT-Haw Par Villa אמורה להיפתח בעתיד הקרוב ולספק גישה ישירה אל הפארק, אך עד שזה יקרה, תיאלצו להגיע לכאן באוטובוס ולמען האמת, זה לא סיפור גדול...

קו 51 מגיע לכאן מ North Bridge Road (בסמוך לקתדרלת St. Andrew's, ממול Peninsula Plaza) ובהמשכו של אותו רחוב, ליד Boat Quay (כמה צעדים אחרי הפינה של Circular Road).

קו 143 מגיע לכאן מהאזור של מרכז העיר ו Orchard Road. יש לו תחנות על Scotts Road (ליד Far East Plaza) ועל Orchard Road עצמו (הראשונה מחוץ ל Tangs Plaza – ממש ליד הפינה של Orchard ו Scotts / השנייה מול מלון Meritus Mandarin – קרוב למרכז הקניות Paragon / והשלישית מחוץ ל Orchard Plaza – ליד Concorde Hotel).

קו 200 מגיע לכאן מתחנת הרכבת התחתית MRT- Buona Vista

הפארק נבנה לראשונה בשנות השלושים על ידי שני אחים סיניים נמרצים שהביאו לעולם את משחת Tiger Balm המפורסמת והתעשרו כהוגן בזכותה ומוצגים בו סיפורים מתוך המיתולוגיה והפולקלור הסיניים, באמצעות קרוב לאלף פסלים ודיורמות ("סצנות" תלת ממדיות, הכוללות בובות בגודל אמתי ותפאורה)... למרות שזה קיטשי למדי, בפירוש שווה לבקר כאן.
.
.
מוזיאון Hua Song Museum, השוכן בצמוד לפארק, מוקדש לקהילות הסיניות ברחבי תבל ומראה את האופן בו נבנו קהילות המהגרים במדינות שונות בעולם, הקשיים בהם נתקלו המהגרים הראשונים, האופן בו הם שימרו את תרבותם, כיצד הם השתלבו במדינות אליהן הם היגרו ועוד... בניגוד למוזיאונים "קלאסיים", מרבית המיצגים במוזיאון קטן זה הם "סצנות" מחיי היומיום של המהגרים, הכוללות בובות מנקין ושפע של אבזרים אותנטיים, מה שהופך את הביקור כאן למעניין.

הגנים פתוחים כל יום בשעות 19 – 9 והכניסה חופשית (כדאי להימנע מביקור במקום בחגים, מכיוון שעלול להיות די צפוף)

המוזיאון פתוח כל יום, חוץ משני, בשעות 18 – 9 והכניסה אליו כרוכה בתשלום קטן.

מכאן נמשיך ליעד הבא שלנו: הגנים הסיניים והגנים היפאניים - אתר יפה ושופע אטרקציות אשר מבקרים רבים חולפים על פניו מבלי לבקר ולא יודעים מה הם מפסידים...

נוסעים עם הרכבת התחתית לתחנת Buona Vista, שם מחליפים רכבת (אין צורך לצאת מהתחנה) וממשיכים בנסיעה לתחנת Chinese Garden, הנמצאת במרחק שתי דקות הליכה מהכניסה לגנים (במידה ותחנת הרכבת MRT-Haw Par Villa עדיין לא פעילה, קחו אוטובוס מס' 200 לתחנת Buona Vista והמשיכו משם עם הרכבת MRT לתחנת Chinese Garden).

הגנים, אשר שוכנים על איים בלב אגם ג'ורונג שבמערבה של סינגפור הוקמו בשנות השבעים על ידי Yuen-Chen Yu, פרופסור מטאיוואן שהתמחותו הייתה באדריכלות נוף סינית ונעשה בהם שימוש בסגנונות גינון סיניים שונים ובעיקר בסגנון המלכותי, אשר אפיין את ארמונות הקיסר בפקינג. מלבד דשאים מטופחים וגינון מסוגנן, תוכלו לראות כאן פגודות יפהפיות, גשרי אבן סיניים, ביתני פביליון ושפע של פסלים מסורתיים... החל מגיבורים סיניים כמו קונפוציוס ועד לחיות הזודיאק...

על האי השני שוכן "הגן היפאני" הקטן יותר ובו, כפי שניתן לשער, שולטים סגנונות גינון ומוטיבים ארכיטקטוניים מארץ השמש העולה, כולל מנורות גינה מאבן, ביתנים יפאניים ועוד.

בתוך הגנים ישנן כמה אטרקציות אשר שווה להקדיש להן תשומת לב מיוחדת: הבולטת שביניהן היא "מוזיאון הצבים" הקטן (The Live Turtle & Tortoise Museum) בו תוכלו לצפות באוסף של צבים נדירים מכל גדלים והסוגים, אשר חלקם נראים ממש כמו מפלצות פרהיסטוריות קטנות שאך זה נמלטו מפארק היורה...

המוזיאון פתוח כל יום בשעות 18 -9 והכניסה אליו כרוכה בתשלום. פרטים נוספים תוכלו לקבל באתר האינטרנט שלהם

עוד אטרקציה מומלצת, השוכנת במרחק כמה צעדים משם, היא "גינת הבונסאי" (Bonsai Garden), בה מוצגים לראווה כאלפיים עצי בונסאי מרהיבים, רובם מסין. במקום נמצאים, דרך קבע, מומחים המעבירים סדנאות קצרות ומעניקים למבקרים "טיפים" כיצד נכון לטפח את העצים הננסיים .

גם הכניסה ל"גינת הבונסאי" כרוכה בתשלום קטן.

מלבד מוזיאון הצבים וגינת הבונסאי פתוחים הגנים לקהל הרחב כל יום, בכל שעות היום והכניסה אליהם חופשית.
.
.
לאחר הביקור בגנים אנו ממשיכים אל "מרכז המדע": שבים לתחנת MRT-Chinese Garden ונוסעים ממנה תחנה אחת ל Jurong East : יוצאים מהתחנה והולכים דרך שביל הולכי רגל מקורה לרחוב Jurong East Street 13, חוצים אותו וממשיכים ללכת לאורך השביל המקורה, בין הבניינים (בלוק מס' 135 מימינכם) עד שמגיעים לצומת גדולה, שהמוזיאון נמצא מעברה השני, באלכסון (סה"כ, קצת פחות מעשר דקות הליכה).

אם הגעתם לסינגפור עם כל המשפוח'ה ואפילו אם לא, הביקור במרכז המדע מומלץ למדי... מדובר על מוזיאון ענק ומושקע, המוקדש כולו לנושאים מדעיים וטכנולוגיים וכולל מאות מיצגים אינטראקטיביים, אשר הופכים את הביקור במקום לחוויה, עבור בני כל הגילים...

המוזיאון מתפרש על פני ארבע עשרה גלריות המציגות תערוכות בנושאים מדעיים שונים, כמו iSpace ("הצצה לעתיד"), The Mind's Eye (אשליות אופטיות המסבירות כיצד עובד הקשר בין העין והמוח), גוף האדם, Genome (מחקר הגנטיקה), Space Science (מדע החלל), הגן הקינטי (Kinetic Garden, בו יש מבחר מתקנים המונעים על ידי צורות אנרגיה שונות) ועוד ועוד...

בנוסף לכך, יש כאן את ה Omni-Theatre, בו תוכלו לצפות במבחר סרטי IMAX בנושאי מדע וטכנולוגיה ומצפה כוכבים משוכלל (מהיחידים בעולם הנמצאים ממש על קו המשווה...)

המוזיאון פתוח כל יום בשעות והכניסה כרוכה בתשלום של 9 SG$ לאדם, 5 SG$ לילד ו 6 SG$ למבוגר, נכון לזמן הכתיבה. יש אפשרות לרכוש "כרטיסים משולבים" הכוללים גם כניסה לסרט ב IMAX ול Snow City הסמוך במחירים מוזלים. לפרטים נוספים לחצו כאן

למידע על הסרטים המוצגים ב IMAX
למידע על התערוכות המציגות במוזיאון, כולל התערוכות הזמניות
לאתר Science Centre Singapore

שבים לתחנת הרכבת MRT-Jurong East ונוסעים על קו East-West Line, המסומן ירוק, עד תחנת Boon Lay. ממסוף האוטובוסים (Interchange) הצמוד לתחנה לוקחים את קו 251 או 194 אל "פארק הציפורים של ג'ורונג" (Jurong Bird park)

פארק הציפורים בג'ורונג הוא, ללא ספק, אחד מאתרי החובה של סינגפור. הוא משתרע על פני שטח של כמאתיים דונם ומשמש בית ליותר מעשרת אלפים בעלי כנף, המשתייכים לכשש מאות זנים שונים, החל מפינגווינים ארקטיים, דרך יענים ודומיהם ועד לציפורים טרופיות מכל המינים והסוגים...

בדומה לגן החיות הידוע של העיר, גם כאן הושקעה מחשבה רבה בתכנון המקום ושילובו בטבע הסובב אותו, כך שדייריו המכונפים "ירגישו בבית", עד כמה שאפשר, ומלבד התואר של " פארק הציפורים הגדול בעולם" מחזיק המקום בעוד כמה שיאים בינלאומיים, כמו: המפל המלאכותי הגדול בעולם (בגובה 30 מ'), כלוב הציפורים (Aviary) הגדול בעולם, בו מעופפות כ 1,500 ציפורים משישים זנים שונים והאוסף הגדול בעולם של טוקניים וציפורי מקור-קרן (Hornbills).
.
.
כפי שניתן לצפות, יש בפארק שפע של פעילויות ואירועים, החל מהאכלות, דרך אפשרות לצילום משותף עם ציפורים שונות, מופעי ציפורים (כולל מופע הכולל ארוחת בוקר) ועוד... מומלץ לבקר באתר האינטרנט המצוין של פארק הציפורים ולראות איזה פעילויות אמורות להתרחש בזמן ביקורכם בסינגפור... כך תוכלו גם לכוון את הביקור שלכם לשעות שבהן קורה משהו מעניין בפארק... מידע על המופעים הקבועים אפשר למצוא כאן.

הפארק פתוח כל יום בשעות 18:00 – 8:30 ומידע על הכרטיסים (כולל כרטיס "Park Hopper" המשלב כניסה לפארק הציפורים, גן החיות ו/או "גן החיות הלילי") תוכלו למצוא כאן.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה