יום שלישי, 8 במרץ 2011

17) יום ביער הגשם של שמורת MacRitchie Reservoir וגשר מעל צמרות העצים

תקציר: יער גשם אמתי, כמו אלו שהיו כאן פעם, המשתרע לחופיו של מאגר מים גדול. גשר תלוי מעל צמרות העצים ועוד אטרקציות...

מעטים הם התיירים המגיעים לביקור בשמורת הטבע של מאגר MacRitchie Reservoir וחבל, מכיוון שאפשר להעביר כאן יופי של יום... אז אם יש לכם מספיק זמן בסינגפור וכבר הספיק לכם מהקניות באורצ'רד, הקזינו במרינה סנדס והאטרקציות בסנטוזה ו"יוניברסל סטודיוז", הנה הצעה למשהו מאוד שונה...

שמורת הטבע המקיפה את מאגר המים MacRitchie Reservoir עשירה מעט פחות בזנים של חי וצומח מזו של Bukit Timah, אך היא גדולה הרבה יותר ותחושת הטיול ביער גשם טרופי ממש נהדרת, בעיקר בזכות השביל לאורך האגם וכמובן... בזכות גשר החבלים התלוי (HSBC TreeTop Walk), הנמתח לאורך 250 מ' מעל צמרות העצים ומעניק למבקרים הזדמנות להתוודע מקרוב אל שוכניו של היער.

מידע נוסף על השמורה ניתן למצוא כאן

מפה (PDF) של מסלולי ההליכה בשמורה, כולל "הגשר התלוי מעל צמרות העצים"

לפני שיוצאים: שבילי ההליכה כאן ארוכים מעט ורצוי לבוא מצוידים בביגוד נוח וקל, נעלי הליכה ומים, מכיוון שהחום המשווני עלול להעיק...
.
.
נצא השכם בבוקר ונשים פעמינו אל תחנת האוטובוס הנקראת MacRitchie Reservoir ונמצאת על Lornie Road, מול בית החולים Mount Alvernia Hospital

מאחורי התחנה ניגשים אל שבילי ההליכה שלאורך האגם (ראו במפה המצ"ב): כשמגיעים לשפת האגם פונים ימינה והולכים לאורכו כמה דקות, עד שמגיעים לנקודה ליד St. Theresa's Home, שם יש לוח ועליו מפה של השמורה. מכאן הולכים לאורך השביל המסומן, דרך היער ושפת האגם, אל "הגשר התלוי"...

בכדי להגיע אל התחנה, אפשר לקחת אוטובוס מס' 52 מתחנת הרכבת MRT-Clementi (תחנת אוטובוס מס' 17179, ליד יציאה B של תחנת הרכבת התחתית), או אוטובוס 74 מתחנת הרכבת התחתית MRT-Dover (תחנת אוטובוס מס' 19031, ליד יציאה A של תחנת הרכבת).

מ Fullerton Square (מחוץ למלון Fullerton – ליד פסל ה Merlion ונהר סינגפור) ומ Victoria Concert Hall (מול מועדון הקריקט) אפשר לקחת את מס' 130 או 167. ל 130 יש גם תחנות על Victoria Street (מול Chijmes, ליד הקתדרלה Cathedral of The Good Shepherd) ומחוץ למרכז הקניות Bugis (ליד יציאה A של תחנת הרכבת התחתית MRT-Bugis) ואילו ל 167 (וגם ל 162) יש תחנות על Stamford Road (מחוץ למוזיאון הלאומי של סינגפור), על Penang Road (מאחורי תחנת הרכבת התחתית של Dhoby Ghaut), על Somerset Road (ליד יציאה A של תחנת MRT-Somerset ובמרחק של כמה דקות הליכה מ Peranakan Place וליבו של רחוב Orchard Road), על Orchard Turn (מצדו האחורי של מרכז הקניות הענק Ngee Ann City), על Orchard Boulevard (מול יציאה B של תחנת הרכבת התחתית MRT-Orchard) ועל Scotts Road (בסמוך ל DFS Galleria ומול Far East Plaza).

אוטובוס מס' 166 מגיע לכאן מצ'יינהטאון (תחנה מחוץ ל People's Park Centre) ועובר דרך נהר סינגפור (יש תחנה ליד יציאה E של תחנת הרכבת התחתית MRT-Clarke Quay / מחוץ למרכז הקניות "The Central" ותחנה נוספת מחוץ ל MICA Building), המוזיאון הלאומי של סינגפור (Stamford Road, ליד הכניסה למוזיאון) ו Little India (התחנה נמצאת על Bukit Timah Road, ליד יציאה A של תחנת הרכבת התחתית MRT-Little India).
.
.
שימו לב : לאחר שסיימתם את הטיול ב"גשר התלוי" ואתם מעוניינים לשוב העירה, אין צורך לחזור את כל המסלול עד לתחנת האוטובוס ממנה התחלתם את היום... חוזרים לפי השילוט אל מגרש החנייה (השביל נקרא Venus Link). מכאן, פונים ימינה, פוסעים לאורך רחוב Venus Drive שתי דקות, חוצים את Upper Thomson פונים שמאלה והולכים 3 – 2 דקות עד שמגיעים לתחנת האוטובוס של Flame Tree Park, משם אפשר לקחת את אחד מהקווים הבאים:

132 : מוריד נוסעים ב Far East Plaza (ליד הפינה של Orchard ו Scotts), Four Seasons Hotel (רחוב מקביל ל Orchard),

165: מגיע ל Holland Village

166 : מגיע ל Little India, כמו גם למרכז הקניות Raffles City (התחנה ליד St. Andrew's Cathedral), נהר סינגפור (לידBoat Quay), צ'יינהטאון (כמה תחנות) ו HarbourFront ("שער הכניסה" לסנטוזה)

980 : מגיע ל Little India, כמו גם ל Shaw Towers (ליד מלון Raffles)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה