יום שלישי, 8 במרץ 2011

14) יום ב Pulau Ubin : אי טרופי במרחק 5 דקות מהעיר

תקציר: נטייל לאי טרופי יפה ואפילו בתולי למדי, הנמצא במרחק יריקה מסינגפור ובו מחצבות גרניט נטושות, שמורת טבע ייחודית, חופים מקסימים, שבילי אופניים וכפרים קטנים בהם סגנון החיים כמעט ולא השתנה...

אם יש מקום אחד בסינגפור בו אפשר "לברוח מהציבילזציה", הלא זהו האי Pulau Ubin השוכן ממזרח לעיר, במיצר המפריד בין סינגפור ומלזיה.

האי, המשתרע על פני שטח של כעשרה קמ"ר, מציע למטיילים בו נופי טבע דרמטיים, חופים בתוליים, צמחיה טרופית עשירה, חיות, ציפורים ומסלולים נהדרים לרכיבה על אופניים, או הליכה רגלית.

ההתיישבות ב Pulau Ubin התחילה לפני יותר מ 100 שנה, בעקבות הקמתן של מחצבות הגרניט, אשר פרחו באותה תקופה ואף העניקו לאי את שמו (אי הגרניט, בתרגום חופשי...), אך בימינו נותר כאן רק כפר אחד ועוד כמה בתי חווה קטנים, הממשיכים את אורח החיים המסורתי, אשר לחלוטין אינו מזכיר את הנעשה בעיר הגדולה... מחצבות הגרניט הנטושות התמלאו זה מכבר במים והפכו לאגמים קטנים, מוקפים צוקים וסבך צמחייה, מה שהופך אותן לאטרקציה תיירותית בפני עצמה...
.
.
בשעת בוקר מוקדמת (אפילו מוקדמת מאוד) נשים את פעמינו אל Changi Village אשר במזרחה של סינגפור: נוסעים ברכבת התחתית (MRT), על קו East-West Line, המסומן ירוק. ניתן לרדת בתחנת הרכבת Tanah Merah ולקחת את אוטובוס מס' 2 (מהתחנה שליד יציאה B), או לרדת בתחנת Tampiens ולקחת את אוטובוס מס' 29 ממסוף האוטובוסים הצמוד לתחנה.

בכל אחד משני המקרים, יורדים מהאוטובוס בתחנה הסופית, הנקראת Changi Village Terminal.

מכאן, אנו הולכים כמה דקות, לאורכו של רחוב Lorong Bekukong ומגיעים אל המזח ממנו יוצאות סירות המעבורת אל האי.

ההפלגה אורכת כעשר דקות והמחיר, נכון לשעת הכתיבה, נע סביב SG$ 2.5 לאדם (או SG$ 30 לכל הסירה, אם לא בא לכם לחכות עד שיגיעו 12 נוסעים והסירה תתמלא...). הסירות פעילות כל יום, משעות הבוקר המוקדמות ועד שבע-שמונה בערב.

ה"כפר" של Pulau Ubin הוא המקום הראשון באי אליו תגיעו. הוא שוכן בסמוך לרציף המעבורת (Jetty) ויש בו שתיים-שלוש מזללות לא רעות, כמו גם כמה חנויות המוכרות פירות טריים ומצרכים (לאלו המתכוננים להישאר כאן יותר מיום) וכמובן, עסקים להשכרת אופניים... יש כאן גם דוכן מידע קטן (Information Kiosk) של "רשות שמורות הטבע" (National Parks Board) ושווה להתייעץ איתם לגבי מסלולים.

אם אתם מעוניינים להישאר כאן ללילה, רצוי לדווח בתחנת המשטרה הקטנה, הנמצאת כמה צעדים מהמזח.

אופניים סבירות מושכרות במחיר של 10 – 5 SG$ ליום (מקובל לקחת אותן לנסיעה קצרצרה קודם כל, רק כדי לראות שהן מתפקדות כראוי).
.
.
אחת מהאטרקציות ב"הא הידיעה" של האי, היא שמורת הטבע Chek Jawa Wetlands, השוכנת בקצה המזרחי של Pulau Ubin. מה שהופך אותה למיוחדת הוא ריף האלמוגים העשיר שלה, הנמצא קרוב מאוד לפני המים ולפיכך התפתחו בו ובסביבתו הקרובה מערכות חיים ייחודיות, אותן לא ניתן לראות כמעט באף מקום אחר בעולם.

גשר הולכי-רגל (Boardwalk) מתפתל מעל הלגונה וסבך שיחי המנגרוב ומאפשר צפייה ביצורים ובצמחי המים. יש כאן גם מגדל תצפית ומרכז מבקרים נהדר, כך שבוודאות שווה לטרוח ולבקר כאן.

השמורה פתוחה כל יום בשעות 18 – 8:30 וניתן להגיע אליה מ"הכפר" שליד מזח המעבורת באי בנסיעה על אופניים, או עם מונית מקומית (ההליכה מהכפר לכאן אורכת כ 45 דקות).

מידע נוסף על האי Pulau Ubin, כולל מפה עם סימון שבילי הליכה ונקודות מעניינות, תוכלו למצוא בחוברת זו (PDF)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה